Saturday, August 14, 2010

SELAMAT BERPUASA


Sedar tak sedar, kita sudah berada dalam bulan Ramadhan lagi...Terasa pantas benar masa berlalu. Semoga ibadah puasa tahun ini akan lebih baik dari tahun-tahun lalu. Seperti biasa, apabila ramadhan menjelang ada beberapa perkara yang kita perlu renungkan:
1- Pastikan semua puasa tahun-tahun lalu telah digantikan. Sepatutnya setiap tahun dicatatkan berapa hari yang kita telah tinggalkan.Selagi tidak diqada, selama itulah kita berhutang dengan Allah S W T.

2. Pastikan kita tanamkan azam, untuk menyambut ramadhan tahun ini sebaik mungkin. Lebih baik dari ramadhan tahun lalu. Tingkatkan amalan kita pada bulan mulia ini.

3. Pastikan kita tunaikan puasa dengan penuh keimanan, keikhlasan dan pengharapan kerana dengan ini sahaja puasa kita akan diterima oleh Allah S W T. Kita tidak mahu, kita berpuasa, tetapi yang kita dapat cumalah lapar dan dahaga disebabkan puasa yang tidak diterima.

4. Pastikan kita mematuhi adab-adab berpuasa dengan menjaga perkara-perkara yang boleh merosakkan puasa kita.

SAMBUTLAH PUASA DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN DAN KEIKHLASAN, JANGAN TERASA DIPAKSA DAN TERPAKSA.

SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA WARGA SMK SENTOSA YANG BERAGAMA ISLAM, MOGA KITA SEMUA MEMPEROLEHI KERAHMATAN, KEAMPUNAN DAN KEREDHAAN ALLAH S W T.

ikhlas dari PANITIA PENDIDIKAN ISLAM

0 comments:

Post a Comment

Design by Abdul Munir
Visit Original Post Tas Murah Template